Page 1 of 9 12345 ... LastLast
Results 1 to 10 of 86

Thread: Nacionalnost

  1. #1
    stalni član foruma
    Join Date
    Oct 2007
    Location
    na kaucu
    Posts
    263

    Nacionalnost

    Svakim danom nam se namece najvaznije pitanje na svijetu: Koje si ti nacionalnosti?

    Zelim da prosvijetlim javnost cinjenicom da prema svim svjetskim zemljama je

    Nacioanalnost = drzavljanstvo
    Narodnost= pripadnik narodu

    Na engleskom : nationality - pripadnost drzavi

    U tom smislu ne postoje tri vecinske nacioanlnosti u drzavi BH vec postoji tri vecinska naroda.
    Mi smo nasljedili komunisticki prevod nacioanalnosti koji je u doba SFRJ zbog necega odgovarao tadasnjim vlastima.

    Medjutim taj koministicki prevod rijeci nationality nije tacan.
    Jer ljudi pripaju narodima, a nacioanlnost je drzavljanstvo.
    Tako napr. Franzuska nacija su svi oni koji zive u Francuskoj i imaju taj pasos, Holandjani su svi oni koji zive tamo i imaju taj pasos, Svedjani su svi oni koji zive tamo i imaju taj pasos itd. A sve drzave su obavezne da se brinu o svojim gradjanima sto ce reci o onima koji nose njihov pasos bez obzira iz kojeg su naroda, a mozda su dosli iz Afrike ili iz Iraka.

  2. #2

    Re: Nacionalnost

    Znaci, hoces da kazes da sam ja po nacionalnosti sad neki Bosanac ili ne daj Boze neki bosanski pravoslavac?

  3. #3
    stariji član foruma
    Join Date
    Sep 2008
    Posts
    528

    Re: Nacionalnost

    Nema potrebe da se postavljaju ovakva pitanja, daju netačni odgovorni i poturaju neodgovarajući prevodi engleskih riječi. Nauka je dobrano izučila pojam nacije. Svi odgovori se već dati, samo je potrebno iščitati literaturu.

    U drugom dijelu uvodnog komentara je iznesena i jedna ideja koja se tiče naših ljudi koji već 10-20 godina žive i rade u Švedskoj, Norveškoj, Danskoj... O tome bi se dala razviti interesantna rasprava.
    ... autentičan autoportret.

  4. #4
    stalni član foruma
    Join Date
    Oct 2007
    Location
    na kaucu
    Posts
    263

    Re: Nacionalnost

    Ja samo hocu da kazem FAKTA.
    Nacioanalnost pravilno znaci i prevodi se : pripadnik drzavi.
    Narodnost znaci enticitet i prevodi se: pripadnika narodu.
    Vjeroispovjest se prevodi: vjeroispovjest.

  5. #5
    veteran foruma
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    1,149

    Re: Nacionalnost

    Nista ne znaci, dragi Valtere, jer je apsolutno "scheissegal" (nema prijevoda) ko si i sta si.
    Nek samo tebi licno u tvojoj kozi nije tesko, a za ostale manje-vise. |(

    A ti 1978 iscitaji sto vise pojmove nacija, nebil' ti jos lakse bilo...

    @Opusti se, samo se opusti.
    "Ljudi žive kao da nikada neće umrijeti, a onda umiru kao da nikada nisu živjeli."

  6. #6
    stariji član foruma
    Join Date
    Sep 2008
    Posts
    528

    Re: Nacionalnost

    Quote Originally Posted by opusti se
    Ja samo hocu da kazem FAKTA.
    Nacioanalnost pravilno znaci i prevodi se : pripadnik drzavi.
    Narodnost znaci enticitet i prevodi se: pripadnika narodu.
    Vjeroispovjest se prevodi: vjeroispovjest.
    Pogrešni prevodi - nepotpuni, jednostrani i zlonamjerni.

    Nacija je jedna od faza u razvoju ljudske zajednice. Javlja se krajem 18. vjeka a apsolutno dominira društvenim odnosima od polovine 19. vjeka pa do danas. Poistovjećivati je da državom i državljanstvom je potpuno pogrešno. Za tako nešto se u srednjoj školi dobijaju jedinice. To su po svojoj suštini dvije potpuno različite stvari. Nacionalnost je subjektivna a državljanstvo je krajnje objektivizirana i formalizovana kategorija.
    ... autentičan autoportret.

  7. #7
    veteran foruma deflorator's Avatar
    Join Date
    Oct 2007
    Posts
    1,593

    Re: Nacionalnost

    Quote Originally Posted by valter1976
    Znaci, hoces da kazes da sam ja po nacionalnosti sad neki Bosanac ili ne daj Boze neki bosanski pravoslavac?
    One si nacionalnosti cije drzavljanstvo imas kao i svugdje u svijetu.

    Quote Originally Posted by 1978
    Quote Originally Posted by opusti se
    Ja samo hocu da kazem FAKTA.
    Nacioanalnost pravilno znaci i prevodi se : pripadnik drzavi.
    Narodnost znaci enticitet i prevodi se: pripadnika narodu.
    Vjeroispovjest se prevodi: vjeroispovjest.
    Pogrešni prevodi - nepotpuni, jednostrani i zlonamjerni.

    Nacija je jedna od faza u razvoju ljudske zajednice. Javlja se krajem 18. vjeka a apsolutno dominira društvenim odnosima od polovine 19. vjeka pa do danas. Poistovjećivati je da državom i državljanstvom je potpuno pogrešno. Za tako nešto se u srednjoj školi dobijaju jedinice. To su po svojoj suštini dvije potpuno različite stvari. Nacionalnost je subjektivna a državljanstvo je krajnje objektivizirana i formalizovana kategorija.
    Nacija je upravo nastala kako bi se iskazali zajednicki interesi naroda i plemena u odredjenom kolektivnom drustvu, odnosno drzavi. Nacionalnost je direktno povezana sa pripadnoscu drzavi i ona je skup razlicitih ideoloskih, kulturnih, vjerskih i etnickih identiteta. Elementi nacionalnosti kao sto su narodi kroz svoju nacionalnost izrazavaju svoju volju, stav, interes... u tom kolektivnom drustvu. Zato mi u BiH i imamo problem sa sporazumijevanjem i nefunkcionalnoscu izmedju naroda, jer nemamo kolektivni identitet koji ce predstavljati nase interese u nasoj drzavi.

    Zato je npr. Hitler u svojoj zloglasnoj knjizi "Mein Kampf" definisao njemacki narod kao arijevce sa svim svojim elementima (plava kosa, plave oci, jasna razlika od zidova...) jer je u svojim govorima mrznje poticao njemacki narod na novo ideolosko osvjescenje uvijek pominjajuci "das deutsche Volk" odnosno njemacki narod a nikada njemacku naciju kada bi izdizao neke vrijednosti, jer je time u svojim govorima iskljucivao jevreje i ostale nepozeljnike njemacke nacionalnosti.
    Crne horde nas ne plaše,-----------Past će sila i nepravda,
    Krv herojska u nas vri,-------------spremamo se svi za boj,
    Mi ne damo zemlje naše----------- vratit´ nam se stara slava
    Da je gaze fašisti!-------------------i oslobodit´ narod svoj!

  8. #8
    Guest

    Re: Nacionalnost

    autor teksta: Damir Niksic,umjetnik iz Sarajeva
    --------------------------------------------------------------------------------

    ali.....Da nisam "Musliman po nacionalnosti"


    Apsurdno je, a i patronizirajuće, nuditi, ili predlagati bilo kom njegov identitet, njegovu nacionalnost. Identitet i nacionalnost su nešto što se auto-determinira, samo-određuje. Radi se, dakle o osnovnoj ljudskoj slobodi i pravu na samoodređenje.
    Od devedesetih na ovamo čest je slučaj u Bosni i Hercegovini da se Srbi i Hrvati patroniziraju od strane Bošnjaka koji im nude, predlažu "Bošnjački" identitet. Zašto se Bošnjaci tim bave? To nije ni problem, ni stvar, ni posao Bošnjaka.
    Možda je to eho traume, slične situacije u kojoj su bili Muslimani kada je njima ponuđena, predložena "Muslimanska nacionalnost" u kontekstu SFRJ?
    Bosanskohercegovački Srbi nikada neće pristati da budu "pravoslavni Bošnjaci", kao što Hrvati nikada neće pristati da budu "katolički Bošnjaci". Zašto bi te dvije grupe postale mikro-nacije Bosne i Hercegovine kada su teškom mukom u devetnaestom i dvadesetom vijeku uspjele da se identifikuju i ustanove kao dvije velike i važne nacije Zapadnog Balkana. Te dvije nacije imaju svoju historiju koja je najvećim dijelom obilježila i definisala modernu historiju Zapadnog Balkana. Bosna i Hercegovina je sekundarna u tom kontekstu. Na taj Bošnjački patriotizam "drugih" treba jednom za uvijek zaboraviti.

    Činjenica je da raspadom SFRJugoslavije niti jedan narod osim "Bošnjačkog" nije pristao da bude i sam rasparčan na više identiteta. Srbi i Hrvati izvan svojjih matičnih zemlja nisu pristali da mijenjaju ime i identitet, što je posve logično. Bez obzira koliko je "Bošnjačko ime" bilo važno ponovo etablirati, rehabilitirati, danas se sve više čini da je stvarni rezultat bio taj da je Muslimanska nacija - jedina nacija bivše Jugoslavije koja je, ionako mala, pristala da se podijeli i usitni.

    Muslimanska nacija se raspadom Jugoslavije u stvari podijelila na Bošnjake koji su vidjeli Bosnu kao matičnu državu, koji su se identifikovali sa Bošnjaštvom i Bošnjačkim patriotizmom, i Muslimane koji su se opredjelili za nacionalnost prethodno definisanu SFRJugoslovenskim Ustavom i nastavili živjeti u državama-nasljednicama SFRJ.
    To je luksuz koji tako mala nacija nije smjela sebi dopustiti u odsudnom trenutku.

    Tokom šezdesetih godina prošlog vijeka, pod uticajem, ili pritiskom Maršalovih "prijatelja" iz nesvrstanih "arapskih" zemalja, nekoliko miliona muslimana SFRJugoslavije "dobilo" je svoju nacionalnost Musliman, nacionalnost koja je "dizajnirana" od strane komunističke partije.
    Oca nacije, historijski, trebamo tražiti u tom vremenu, a ne u devedesetim.
    Do devedesetih godina dvadesetog vijeka u SFRJugoslaviji je živjela i bila ravnopravna i konstitutivna milionska nacija Muslimana. Raspadom Jugoslavije ta nacija ostaje živjeti u više država.
    Nacija Muslimana je trebala nastaviti postojati na području bivše Jugoslavije i biti važnim političkim faktorom u regionu kao nacionalna manjina i kao konstitutivni narod u BiH.
    To se je trebalo postići ne prekidajući kontinuitet Muslimanske nacionalnosti.

    Bošnjački patriotizam i Bošnjačko ime su od historijske važnosti za Bošnjake, ali politička realnost pokazuje da se je ova ideja svela na lokal-patriotizam nekoliko gradova BiH. Današnji Bošnjak propada u ambis lokalnog pretvarajući se u ugroženu egzotičnu vrstu čiji slučaj postaje slučaj za National Geographic, slučaj ljudskih, a ne građanskih prava.

    BiH patriotizam Bošnjaka se bez razloga desio, a i dalje se dešava na uštrb "jugoslovenskom identitetu" Muslimana, što po sebi ograničava Bošnjaštvo samo na Bosnu, iako znamo da su, historijski, Bošnjaci živjeli i zvali sebe Bošnjačkim imenom na teritoriji koja se pruža sve do podnožja Prokletija.

    Bošnjaštvo je iz sekularnih razloga uklonilo "Muslimanstvo." Bošnjaci su mogli formirati državu u Evropi prije kao Bošnjaci nego kao Muslimani, jer bi Muslimanska republika u Evropi automatski bila džamahirija. Zato je izabrano Bošnjačko ime, da se preko njega dođe do sopstvene države. Međutim Bošnjaštvo je u međuvremenu preraslo, ili se limitralo na vjersku grupu, pogotovo u dijaspori, dok u nekim slučajevima znači samo patriotizam ratnih veterana. Bošnjaštvo ljubomorno čuvaju i drugima negiraju određene grupe koje sebe smatraju nosiocima Bošnjaštva. Kao da je Bošnjaštvo neki klub privilegovanih. Kao da je broj mjesta ograničen.

    Bošnjaštvo, čini mi se, nije zaživjelo kao ljudska i građanska sloboda i pravo na samoodređenje, na izjašnjavanje, kao nacionalnost, kao sekularni pojam. Do danas, moje je iskustvo, Bošnjaštvo koje nas je trebalo sekularizirati i osloboditi stigme vjerske grupe, nije odradilo svoju zadaću. Ono nije ni blizu toliko široko definisano kao što je bila definisana nacionalnost "Musliman" u bivšoj Jugoslaviji. Zvuči apsurdno, ali istinito. Vjerovatno je razlog skučenost prostora, teritorije, ograničenost funkcija, resursa koja se odražava i na skučenost ideje, ograničenost koncepta.

    Meni kao zagovorniku sekularnog Bošnjaštva, nasuprot "Muslimanstvu" kao kukavičijem jajetu sekularno definisane vjerske grupe, danas je jasno da je Bošnjaštvo, umjesto da uzme maha među svim bivšim Muslimanima, odvelo izolaciji, unazađivanju i umanjivanju mjesta i uloge Muslimana uopšte, a naročito liberalne Muslimanske inteligencije u regionu. S druge strane, Bošnjaštvo je dovelo samo neku političku elitu na vlast na jednom vrlo malom prostoru.
    Rezultat je taj da je "Bošnjački identitet" kvantitativno i kvalitativno sveden na "Bošnjački entitet", na geto, na kulturu i mentalitet getoa, na lokal-patriotizam, što je uistinu tijesno okružje i previše sitan kontekst djelovanja. Za to su se vrijeme Srbi i Hrvati, pametno i kulturno, "razbaškarili" po Zapadnom Balkanu.


    Ja sam stasao i odrastao sa širokom "jugoslovenskom dušom" kao i mnogi moje genercije. Sa svojim radom "If I Wasn't Muslim" sam još istog ljeta 2005. obišao Dubrovnik, Beograd, Novi Pazar, Rožaje, Cetinje. Odrastao sam u kozmopolitskom duhu" Jugoslavenstva" u kojem su Muslimani bili nacija od Vardara pa do Triglava i od Đerdapa pa do Jadrana, a ne "getoizirana vrsta" svedena na jedan mikro-region Bosne i Hercegovine kao što je to slučaj sada. Tim više što volim svoju zemlju, svoj grad, svoje Bošnjake, ne mogu prihvatiti ovakvo razrješenje situacije i ovakav status.

    Nešto je u Bošnjačkoj politici jako pogrešno, a to je taj tijesni lokal-patriotizam iz kojeg proizilazi i sama nedoraslost političkim i svim drugim prilikama u regionu. Bošnjački lideri u Sarajevu ne žele da se popnu na Trebević i pogledaju dalje od kotline. Ne žele sagledati sebe u širem kontekstu. Propadaju u svoj lokalni problem, u lokalni ambis sitnih ličnih interesa. To nije više politika, to je mentalitet. Mentalitet Bošnjačke isključivosti, inata, tersluka.
    Bošnjački isključivi nacionalizam ide do te mjere da je "Bošnjak" isključio Muslimana (po nacionalnosti) u Crnoj Gori i Srbiji iz svog "univerzuma"?
    Zašto se je Bošnjak zavadio s njima?
    Kada se je Bošnjak zavadio s njima? Kakav je to "interni" nacionalizam?

    Ako Bošnjačka politika uskoro ne napravi veliki zaokret, bojim se da će u njoj postati tijesno za zdrav razum.

    Zvuči apsurdno, ali je činjenica da u praksi termin "Musliman" kao sekularni termin koji označava nacionalnost danas daleko prihvatljiviji za "sekularnog Muslimana."
    Ovo se nesretno rješenje može iskoristiti kao upravo najsretnije rješenje.

    Lično mislim da je "Musliman po nacionalnosti" daleko bolja opcija, upravo radi svoje "neprimjerenosti" i "upadljivosti". Mislim da danas u Evropi ne treba ništa šminkati i uljepšavati da bi se dopali. Ne radi se o Evroviziji. Treba ostati dosljedan i sve prebaciti u svoju korist. Onaj koji nema čega da se stidi i plaši - on nema čega da se stidi i plaši.
    Mislim da bi liberalni i sekularni Bošnjaci trebali prihvatiti termin Musliman kao sekularni termin koji označava njihovu naciju.

    Kao prvo, sekularni termin "Musliman po nacionalnosti" zadovoljava i tradicionalni, a i sekularni dio našeg nacionalnog bića. Bošnjak koji ne praktikuje Islam time nije ništa manje Musliman od onog koji praktikuje, kao što to uostalom nije ni za krvnika u svom stradanju u prošlosti, a nije isključeno - ni u budućnosti.
    Jednom musliman - uvijek musliman, važi za konzervativne zapadnjake bez obzira koliko liberalni i sekularni mi sami bili. Stvar je samo u tome da je tradicija zapadnjacima normalna i pozitivna stvar, nešto što upotpunjuje sekularnog građanina, te da svoju tradiciju sami moramo prihvatiti kao takvu, kao nešto dobro, a ne kao stigmu. Bolesno je kada želimo nje da se odreknemo, da je odbacimo kako bi se dodvorili nekom. To je sumnjivo. A bolesno je i kada je se prihvatimo kao da je ona sve što imamo.

    U tom smislu "Musliman po nacionalnosti" ostaje to što jeste i nema podjele unutar same nacije na "Bošnjačke brahmane" koji su posvećeni duhovnosti i svojoj vjeri da polažu pravo na viši status, vjersku elitu, kastu unutar nacije, i "Bošnjake laike" koji svojim "sekularizmom" zaslužuju "božiju kaznu" i mjesto u nižim kastama, kao radnici, kao "mrsni ljudi", kmetovi, raja, f*****.
    Pošto je nacija sekularni pojam, pošto podrazumijeva slobodu, prava i jednakost, vjera ne određuje klasno pitanje, kastu, status građanina unutar nacije.

    Kao drugo, "Musliman po nacionalnosti" ne otvara problem podjele ni na teritorijalnoj osnovi, jer Muslimani nisu samo i jedino vezani za Bosnu ili dio Bosne kao njihov rezervat, nacionalni park. Bosna i Hercegovina nije "sveta zemlja" elite koja iz Sarajeva, "Vatikana" zapadnobalkanskih Muslimana diktira kvalitet, norme i standarde života "Muslimana kao nacije" širom svijeta.

    Kao treće, "Musliman po nacionalnosti" je već historijska činjenica. To je sekularna kategorija koja je jedinstvena u svijetu, u historiji svijeta, u historiji kako Evrope, tako i Islama, i to je upravo koordinata koja određuje sve one koji pripadaju "naciji Muslimana." Naravno da se, teoretski, tim imenom može prozvati bilo ko, bilo gdje ko je musliman, ali u praksi više ne može, jer je to "mjesto" popunjeno, barem u Evropi. "Muslimani po nacionalnosti" u Evropi postoje od šezdesetih godina prošlog vijeka - skoro jednako dugo koliko i prava Afričkih-amerikanaca u Americi. Gdje smo mi, a gdje su oni danas?
    Mi smo ti autentični "Evropski Muslimani" koji su ustavom jedne evropske zemlje bili tako definisani u prošlom vijeku. "The Nation of Islam" Evrope, uslovno rečeno.
    "Musliman kao nacionalnost" historijski i geografski se odnosi samo na Evropske Muslimane bivše Jugoslavije. To ime je kao "domen" zauzeto, te se dalje ne mora iznova objašnjavati nikom ništa. Postoje fakti i informacije koje su dostupne onima koji ne znaju o čemu se radi.
    U kontekstu svijeta, svjetske historije, hladnog rata, komunizma, mi imamo veoma interesantnu historiju.
    Jednom prilikom sam u Americi razgovarao sa jednom umjetnicom Afričko-američkog porijekla. Rekao sam joj da su vjerovatno u prošlosti mogli tražiti jednu Američku državu za sebe i tamo se svi naseliti, ali da bi "bijelci" vjerovatno učinili sve što je u njihovoj moći da tu državu oslabe, da podstaknu kriminal, drogu i poroke, unutrašnje frakcije i borbe, kako bi dokazali da Afrički-amerikanci genetski nisu sposobni da vladaju sobom, da budu slobodni ljudi. Na kraju bi tamo otvorili svoja preduzeća i svoje banke i imali bi istu situaciju kao prije. "Crnci" bi opet bili jeftini radnici i robovi, samo što im ne bi više bile komšije, već daleko i na sigurnom - u svojoj koloniji, u svom rezervatu.
    Daleko je bolje i pametnije, rekao sam joj, to što su Afrički-amerikanci odlučili da žive kao građani svih država. Evo danas svjedočimo da bi jedan Afrički-amerikanac mogao postati i predsjednik Amerike.

    Svoje ime i historiju treba nastavljati na već postojećim temeljima. Sada vidim da nije trebalo "mijenjati konje" u pola trke. Trebalo se je samo izboriti za sekularnost imena nacije. A to je trebala učiniti liberalna Muslimanska inteligencija.

    Dakle, "Musliman po nacionalnosti" se ne odriče svoje islamske tradicije i kulturnog bekgraunda. Sam termin koji prihvata, koji je u stvari bio prihvatio sekularan građanin, ateista ili komunista bivše Jugoslavije, blokira Islamsku Zajednicu i njene pretenzije da kidnapuje naciju, pretenzije na vjersko definiranje savremenog identiteta građana BiH, Srbije ili Crne Gore koji su islamskog kulturnog zaleđa, kao i njen diktat u privatnom životu građana. Ime nacije je vlasništvo nacije, nacionalnih sekularnih institucija, a ne vjerskih institucija.
    Tradicija jedne moderne Evropske nacije je u njenom vlasništvu, a ne obratno.


    Porijeklo mnogih Muslimana koji danas žive u Bosni nije isključivo Bošnjačko ili Bosansko.
    Zašto bih se neko odricao svoje prošlosti, svojih "panjugoslovenskih", ili zapadnobalkanskih korijena u korist Bošnjačkog lokal-patriotizma koji se je sveo na nekoliko gradova, getoa, u Bosni i Hercegovini? Tim više što Bošnjak danas znači "Bosanac", a ne i Bošnjak u Rožaju, na primjer. Svijest o naciji je u potpunosti ustupila mjesto lokalnom patriotizmu.

    Zašto bi sužavanje i smanjivanje životnog prostora tokom moderne historije mog naroda diktiralo i uslovljavalo moje intelektualno sužavanje, smanjivanje mojih interesovanja?
    Naprotiv.
    Tim više ja osjećam i želim da insistiram na kulturno-historijskom entitetu Muslimana Zapadnog Balkana. Tim više dugujem sebi intelektualnu ekspanziju, dakle ekspanziju poimanja sopstvenog identiteta u teritorijalnom i historijskom smislu u jednom širem kontekstu.

    Intelekt mora biti slobodan i ne smije sebe ograničavati ničim, pogotovo ne fiktivnim političkim granicama koje je je uspostavila "sila" historije.
    Ja se ne odričem ni Nikšića ni Užica odakle su u prošlosti protjerani moji preci. Ja se ne odričem ni Beograda.

    Historija mog naroda je historija Muslimana bivše Jugoslavije, a ne historija isključivo Bosne i Hercegovine.
    Ja vjerujem da polažem ne samo ljudsko, moralno ili profesionalno, već i građansko pravo da se - kao "ex-jugoslavenski Musliman po nacionalnosti" bavim historijom svog naroda u regionu "bivše države".

    Bivša Jugoslavija je originalna država, geo-politički i historijski kontekst nacije "Muslimana po nacionalnosti" kao jednog od konstitutivnih naroda te bivše zemlje. U kontekstu SFRJugoslavije - "Muslimani" su postali konstitutivni narod i nacija te kao takvi trebaju ući i u EU. Pozivam se na historijsko naslijeđe moje nacije i njenu bivšu Jugoslovensku konstitutivnost u kontekstu svih novonastalih država, ako ne u političkoj praksi, ono bar u teoriji i kulturno-historijskoj nacionalnoj svijesti.

    Nacija ima dva značenja, dvostruku interpretaciju. Za Amerikance nacija je država, dok je za neke Evropljane nacija narod koji ne mora imati vlastitu državu. Lenjinističko obrazloženje je da nacija ima pravo na svoju državu, dok je drugo austromarksističko obrazloženje austrijskog socijaliste Otto Bauera koji smatra da je naciji potrebna i dovoljna kulturno-administrativna autonomija. On kaže da je "nacija total ljudi koji su ujedinjeni kroz zajednicu vjere, uvjerenja u zajednicu karaktera, naravi, temperamenta."

    S prilivom "novih muslimana" u Evropu, "jugoslovenski Muslimani po nacionalnosti" se izašnjavanjem kao takvi osiguravaju kao "starosjedioci", odnosno zasebna nacija u kontekstu EU, jednom kada se sve zemlje Zapadnog Balkana priključe Evropi.
    U Evropskoj Zajednici "Muslimani po nacionalnosti" će biti ti "Evropski Muslimani", ravnopravni građani koji će već imati dugu nacionalnu historiju. Moći će retroaktivno da rješavaju određena pravna pitanja, a lakše će kao takvi rješavati i politička pitanja unutar svojih država i EU.

    U tom smislu ja sam za bivšu kao buduću Muslimansku naciju Zapadnog Balkana, s tim da "Musliman" označava sekularni pojam, nacionalnost, a ne lokalnu vjersku grupu, s tim da liberalna Muslimanska inteligencija preuzme vođstvo unutar ove nacije na transnacionalnom nivou u regionu, u Evropi, a sada i u svijetu te da joj ona u svojoj promociji zada, da se tako izrazim, jedan "cool" urbani, građanski, savremeni, kozmopolitski šmek.
    _________________
    helem

    Upisano: Utorak Mart 18, 2008 12:34 am Naslov komentara

    Selam Ibrahimbeze

    Zavrsenom poslu mahane nema gosodine Ibrahimbeze.

  9. #9
    stariji član foruma
    Join Date
    Sep 2008
    Posts
    528

    Re: Nacionalnost

    Očigledno je da u jednom djelu BiH i među pripadnicima jednog konstitutivnog naroda vlada prava zbrka, barem kada je nacionalni identitet u pitanju.

    Odgovoriću na neke pogrešne navode:

    One si nacionalnosti cije drzavljanstvo imas kao i svugdje u svijetu.
    Jedostrano a samim tim i pogrešno tumačenje. Rezultat je nepoznavanja engleskog jezika.

    Nacionalnost je direktno povezana sa pripadnoscu drzavi i ona je skup razlicitih ideoloskih, kulturnih, vjerskih i etnickih identiteta.
    Nacionalnost nije direktno povezana sa pripadnošću državi. Istorijski posmatrano, nacije nastaju kao suprotnost i revolucionaran odgovor tada postojećim državnim sistemima - monarhijama.

    Zato mi u BiH i imamo problem sa sporazumijevanjem i nefunkcionalnoscu izmedju naroda, jer nemamo kolektivni identitet koji ce predstavljati nase interese u nasoj drzavi.
    Nemamo kolektivni identitet jer ne možemo ga ni imati. Takav jedinstven kolektivni identitet podrazumjeva rušenje postojećih identiteta. To nije moguće jer identiteti ne nastaju preko noći, niti su rezultat dnevne politike.
    ... autentičan autoportret.

  10. #10
    Guest

    Re: Nacionalnost

    Ibro imaš li snage i volje i živaca za onu temu o Kotor Varoši??
    Ne bih volio da ono ode u zaborav...

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •